31 травня 2021

Звіт про проведення Року математичної освіти

 Звіт

про виконання Плану заходів
щодо проведення Року математичної освіти в  КЗ "Опорний заклад загальної середньої освіти "СУЗІР'Я " Оріхівської міської ради Запорізької області у 2020/2021 навчальному році


Згідно з указом Президента України від 30.01.2020 №31/2020 «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні», на виконання розпорядження Кабінету міністрів України від 25 червня 2020 р. № 630-р «Про затвердження плану заходів щодо проведення Року математичної освіти в Україні у 2020/21 навчальному році», з метою забезпечення додержання конституційних гарантій з реалізації права на освіту, створення можливостей для рівного доступу українських школярів до сучасної та якісної математичної освіти, формування у них належного рівня математичної компетентності, ураховуючи результати міжнародного дослідження якості освіти PISA щодо математичної компетентності здобувачів базової середньої освіти в Україні в Комунальному закладі «Опорний заклад загальної середньої освіти «Сузір’я» Оріхівської міської  ради Запорізької області був розроблений та затверджений План заходів Року математичної освіти в Україні на 2020/2021 навчальний рік.

Протягом даного навчального року у закладі були проведені такі заходи:

  • Оформлення рекреації ІІІ поверху в математичному стилі. На стінах розміщені різноманітні цікавинки, формули, геометричні фігури.
  • Декада точних наук відбулася у лютому 01.02.2021 – 10.02.2021, діти та вчителі працювали як одна єдина команда (із дотриманням карантинних вимог). У рамках декади для школярів вчителі математики провели різноманітні заходи: конкурси, брейн-ринги, майстер-класи, організували виставку «Математичних цікавинок».
  • Конференція для учнів 11 класу «Як підготуватись якісно до ЗНО» пройшла за участі вчителів математики, на якій були розглянуті всі можливі шляхи підготовки до здачі підсумкової атестації випускників у вигляді ЗНО.
  • Уроки в початковій школі – це чарівні подорожі, де діти, граючись, розв’язували складні математичні завдання: конкурс малюнків «Живі числа», математичні ребуси, математичні кросворди, танграми, розшифровували математичні афоризми, створення творчих проектів «Геометрія навколо нас», створення математичних лет буків, гра «Веселий рахунок», гра «Полічи овочі та знайди правильне число», вправа «Знайди закономірність у розміщенні овочів», гра «Збери овочі у кошик», математичні розфарбовки, інтелектуальна гра «Подорож математичним океаном», захід «Математика у повсякденному житті», виховний захід під назвою «Я люблю Україну і математику» та інші.

Окрім роботи з учнями, у школі проходять методичні заходи для вчителів як математики, так і іншого профілю. Вчителі математики протягом року беруть участь в освітніх вебінарах та конференціях, фахових конкурсах, розміщують власні матеріали щодо викладання математики на освітніх сайтах «Всеосвіта», «На урок», «Шкільний світ» ( Газета «Українська мова та література» №7 – 8, 2020 р. «Пізнаємо арифметичну прогресію й життя людей із «Кобзаря» Тараса Шевченка» (бінарний урок алгебри та української літератури у 9-му класі), стор. 18 – 29.; підготовка до ЗНО: тест "Елементи комбінаторики, теорії ймовірності і математичної статистики";стаття "Інструментарій дистанційного навчання" «Всеосвіта» та інші  автором яких є  Дибко С.А.; Бінарний урок математика та інформатика «Інтеграл та програмування Lazarus» Гаращенко А.П. Денисенко В.І. «Шкільний світ. Математика та інформатика», «Вирази» 6кл, «Рівняння» 6кл, «Інтеграл» 11кл, «Рівняння кола» 9клас–«Всеосвіта» та інші  автором яких є Гаращенко А.П.)

  • Участь в конкурсі від видавництва «Генеза» та отримано грамоту «Кращий математичний клас».
  • Під час дистанційного навчання уроки проводились онлайн на платформі ZOOM, Google Meet.

Вчитель математики Юйкова Яна Іллівна взяла участь у конкурсі «Учитель року» у номінації «Математика» і посіла почесне 4 місце у зональному турі.

Вчитель математики Гаращенко Альона Петрівна разом з ученицею 9-А класу, Гаращенко Анною, взяла участь у «Всеукраїнській конференції молодих дослідників»; Анна посіла І місце в ІІ етапі МАН та стала фіналістом ІІІ етапу МАН в м. Київ. Анна в своїй роботі поєднала математику, інформатику та інші науки STEM.

Гаращенко Альона Петрівна учасник VII Міжнародної науково-практичної конференції "Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи" та учасник численних вебінарів, семінарів: «Доступна робототехніка», «Інновації в навчанні математики», «Формування інформаційно-цифрової компетентності молодшого школяра в Новій української школі», «Створення дидактичних матеріалів та просторових моделей інтерактивному середовищі «Жива геометрія», «GeoGebra»» та інші.

Найменування заходу

Інформація про вжиті заходи

1. Використання безоплатного математичного онлайн-ресурсу

Вчителі математики використовують в своїй практиці матеріали онлайн-ресурси «На урок», «Всеосвіта», «Міксіке», «Тext pat», jigsawplanet, quizizz, learningapps learningapps, …, padlet, Tutorsbox-онлайн дошки, власні блоги під час підготовки та проведення уроків математики, при цьому учні мають можливість  самостійно опрацювати теми з математики, а батьки  можуть надати підтримку дітям у вивченні математики

2. Запровадження індивідуальних занять для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні математики

Всі учні отримують додаткову підтримку у формуванні їх математичної компетентності та мають можливість вивчати математику відповідно до їх індивідуальної траєкторії розвитку. А учні6-А, 6-В, 6-Б, 8-Б, 11-Б мають визначені дні консультацій для  коригування знань, вмінь та навичок.

3. Забезпечення впровадження навчальних курсів “Логіка”, “Математична логіка” у межах варіативної складової навчальних планів 1—11 класів закладів загальної середньої освіти

Учні 5-А, 6-А, 10-Б математичного профілю мають можливість розвитку логічного мислення як складової їх математичної компетентності. А учні 5-А, 6-А вивчають курс «Цікава математика», рекомендований МОН.

5. Участь у літніх “математичних школах” для професійного зростання та формування професійної спільноти вчителів

Вчителі математики опанують діяльнісний підхід до формування математичних компетентностей учнів, на базі шкіл утворено математичні гуртки

- Проведено бінарний урок алгебри та української літератури у 9-му класі «Пізнаємо арифметичну прогресію й життя людей із «Кобзаря» Тараса Шевченка» Дибко С.А. Глинянко І.В.

- Бінарний урок математика та інформатика «Інтеграл та програмування Lazarus» Гаращенко А.П. Денисенко В.І.

- Бінарний урок математика та історія «Культура та релігійні вірування первісних людей. Скорочення дробів.» Гаращенко А.П. Рябцун І.М.

6. Участь у:

 

1) математичних квестах, майстер-класах, семінарах, тренінгах  для вчителів математики

Вчителі математики володіють практичним інструментарієм навчання учнів математики в ігровій формі.

Учасники семінару ОТГ: «Математика он лайн»,

Науково-методичної ради:  «Інструментарій дистанційного навчання».

Педагогічної ради: «Створення карток-правил поведінки педагога з поясненням до них»

7. Оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, обладнанням для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій

Засоби навчання і обладнання кабінету математики відповідають вимогам МОН: мультимедійне обладнання, комплекти, моделі, набори, геометричні тіла з розгорткою, стомахіон, танграм  та інші.

11.06.2021 очікується другий математичний клас.

Акцентуємо увагу на використанні STEM-проектів, що сприяє творчому розвитку учнів та готуватиме їх до вирішення проблемних ситуацій в повсякденному житті. Використання методу проєктів забезпечує сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних, творчих підходів. Залучення до дослідництва та  винахідництва, проведення тематичних тижнів, реалізація міждисциплінарних проектів, участь у конкурсах є прикладами актуальних форм STEM-навчання. Розроблені та впроваджені проекти, які пов’язані з вимірюваннями на місцевості з використанням знань ознак рівності і подібності трикутників, теореми косинусів, синусів, площ, периметрів та інші.

Використання ґаджетів, а саме відповідні додатки для мобільних телефонів, стали дієвими інструментами для засвоєння математики і набуття навичок розв’язування математичних задач через математичні практикуми з завданнями дослідницького характеру; демонстрацією експериментів та їх аналіз, що дозволяє систематизувати отримані знання; участь у навчальних проектах.

Програмне забезпечення GeoGebra, Gran стали провідними програми динамічної математики, яка використовується для підтримки науки, технологій, інженерії та математики (STEM), освіти та інновацій у викладанні та навчанні.

Тема «Геометричні перетворення на площині», реалізували, як STEАM-проект «Писанка»

STEM у середній та старшій школі реалізується відповідно до рівня знань та вмінь учнів, але загалом забезпечує виконання таких завдань, як підтримка та розвиток допитливості в дітей, демонстрація зв’язку між наукою, технологіями, інженерією та нашим повсякденним життям.

Проведено: проектну роботу «Математика поруч», спільний онлайн проект серед учнів 6 класів «Математика в природі»

8. Участь у роботі освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек та інших просторів

Учні залучалися до різних видів активності щодо вивчення математики:

  1. Квест гра « Подорож країною Математики» для учнів 5 класу.
  2. Майстер  клас « 3D геометричні фігури» для учнів 6 та 7 класів
  3.  Інформаційні хвилинки «Математичні науковці» 9 класи.
  4. Презентації на тему «День народження математичних знаків» 
  5. Математичні символи (презентація)
  6. «Математична анатомія» (презентація)
  7. 14 березня Досконалий день числа π. «Пам’ятники числам» (презентація)
  8. Подорож до Піфагорії(позаурочний захід)
  9. Японський метод множення без знання таблиці множення.(майстер - клас у 5 - х класах)

9. Розширення мережі математичних гуртків у закладах загальної середньої та позашкільної освіти

Учні розширюють уявлення про застосування математики в різних сферах діяльності, отримують можливість розвитку математичної компетентності у позаурочній та позашкільній діяльності, а саме під час проведення предметного тижня, виховних заходів, позаурочних квестів.

10. Організація проведення літніх “математичних шкіл” для учнів

Учні отримують можливість ознайомитися з іншими підходами і практиками у навчанні, знайти нові джерела для мотивації у вивченні математики, а саме під час проведення бінарних  уроків:

11. Організація конкурсу командних головоломок для школярів

В КЗ «ОЗЗСО «СУЗІР’Я», вперше в історії закладу, провели 05.02.2021 змагання «Спідкубінг-швидкісне складання кубика Рубіка» та «Міксіке».  Учні зацікавилися новим видом діяльності, який сприяє розвитку їх логічного мислення.

В закладі щорічно проводиться Всеукраїнський конкурс «Кенгуру»- координатором якого є Дейнега Л.І., он лайн олімпіади з математики на платформах «На урок», «Всеосвіта».

12. Сприяння організації просвітницької роботи та популяризації іміджу спеціальностей, оволодіння якими потребує здобуття математичної освіти

Учні отримали інформацію про застосування математики у різних сферах професійної діяльності, учні професійно орієнтовані

  1. «Шкідливі звички в числах» (година спілкування 10-Б)
  2. «Стрічка  Мебіуса та її незвичайні властивості» (на уроках 10-і класи, презентація на Facebook, стаття на сайті)
  3. «Математика у світі професій» (година спілкування 10-Б).
  4. «У світі професій» (застосування координатної площини)   (урок 6-В, стаття на сайті)
  5. «Екологія і математика» (година спілкування 10-Б)
  6.  Конференція для 11 класу « Математика  в житті людини»

 

Невід'ємною частиною всієї освітньої діяльності є позакласна робота з предмету, яка поглиблює знання, розширює кругозір, розвиває творчі здібності, інтелект.

Особливе місце в системі позакласної роботи займає тиждень математики.

Предметний тиждень – одна з масових форм позакласної роботи, яка сприяє поліпшенню якості знань учнів з математики, забезпечує різносторонній розвиток особистості, демонструє зв’язок з іншими науками, викликає інтерес до вивчення предмета, виховує в учнів колективізм, відповідальність за виконану справу; сприяє створенню атмосфери взаємоповаги між учнями.

Предметний тиждень в КЗ ОЗЗСО «Сузір’я»  проходив з 01.02.2021- по 10.02.2021 згідно затвердженого плану.

Завданням тижня було підвищити інтерес учнів до навчальної діяльності, до пізнання дійсності та самих себе, а також вихованню самодисципліни та самоорганізації. Впродовж тижня використовувались різні прийоми і форми організації урочної та позаурочної діяльності учнів, які забезпечували підвищення мотивації та пізнавального інтересу учнів, сприяли розкриттю внутрішнього їхнього потенціалу.

Заходи були спрямовані на:

  • розвиток творчої фантазії;
  • логічного мислення;
  • вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • підвищення інтерес до вивчення математики та інформатики, фізики;
  • розвиток пізнавальної діяльності;
  • формування обов'язковості, відповідальності, креативності.

Заходи предметного тижня - підготовлені цікаві різноманітні завдання, які враховували вікові особливості та рівень підготовки учнів. Під час проведення заходів використовувалися різні форми і  методи роботи.

Протягом тижня діти розгадували кросворди, приймали участь у виставці математичних малюнків, математичної творчості учнів, вікторинах, конкурсах, позакласних заходах та проведено: урок-вікторину "Вправні та кмітливі", відкритий урок “ Раціональні вирази” 6-А кл, «Місто звичайних дробів» 6-В, до Всесвітнього  «Дня математика» проведено урок-екскурсія “Жінки-математики” 6 кл.

Учні показали достатні результати з предмету, виявили лідерські якості, збагатили свої знання з предмету.

У школі постійно ведеться інформаційно-роз’яснювальна робота серед учнів та батьків щодо важливості вивчення математики.

В рамках року математики вчителями математики були проведені заходи на зацікавлення учнів наукою.

ФОТОАЛЬБОМ

Альона Петрівна ГАРАЩЕНКО

Вікторія Іванівна ДЕНИСЕНКО